500
Chyba servera
Došlo k internej chybe servera (HTTP 500).
Skúste prosím stránku obnoviť, alebo oslovte s problémom poskytovateľa Vášho webhostingu.
Ak by ste to zvládli, tu sú tipy na opravu:
- pripojte sa na FTP server a v priečinku PrestaShopu /config/ editujte súbor defines.inc.php. V ňom zmeňte kód, ktorým aktivujete vývojársky režim PrestaShopu, cím sa začnú zobrazovať chybové hlásenia:
define('_PS_MODE_DEV_', false);
na
define('_PS_MODE_DEV_', true);
- overte na webhostingu, či sú prístupové údaje k databázi správne, alebo či sa nejedná iba o krátkodobý výpadok SQL databázy servera
- skontrolujte na webhostingu, či máte na serveri dostatok voľného priestoru pre súborovú časť (FTP) a databázu (MySQL / MariaDB)
- skontrolujte na webhostingu verziu PHP servera - mala by sa pohybovať v rozmedzí podľa systémových požiadaviek. Táto verzia PrestaShopu funguje v rozmedzí verzií PHP 7.1 - 7.4
- pripojte sa na FTP a v koreňovom priečinku e-shopu vymažte súbor .htaccess. Nemajte obavu, PrestaShop si vytvorí nový, ak vo funkčnom e-shope uložíte nastavenia v časti: Ovládací panel > Parametre e-shopu > SEO a webové adresy
- prejdite do priečinku /var/cache/ a kompletne vymažte jeho obsah. Kvôli rýchlosti stačí, ak priečinok prod a/alebo dev iba premenujete, zmažete ich neskôr.
- ak ste na Wedose a neviete sa dostať do Ovládacieho panela, z priečinku administrácie na FTP zmažte súbor .htaccess
- ak ste na Websupporte, v administrácii webhostingu vypnite funkciu Opcache. Rýchlejšie to urobíte, ak do súboru .htaccess v koreňovom priečinku e-shopu pridáte zápis: php_value opcache.enable 0. Potom prejdite do priečinku /var/cache/ a kompletne vymažte jeho obsah.
Ak problém pretrváva a potrebujete platenú asistovanú pomoc, môžete kontaktovať profesionálnu podporu PrestaShop.